نمایندگان شرکت دون آن و سی ام سی کشور چین باحضور در سیستان از ظرفیت های انرژی های نو این منطقه دیدن کردند.
کد خبر: ۳۲۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴ 02 November 2016
مدیرعامل شرکت توربین محرک برق هامون در حاشیه حضور این سرمایه گذاران چینی اظهار داشت: نمایندگان شرکت دون آن و سی ام سی چین با سفر به استان سیستان و بلوچستان از ظرفیت های برق بادی منطقه سیستان دیدن کردند.
محمد کیانی افزود: نمایندگان چین پس از دیدار با معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل و مدیرعامل شهرجدید رامشار تمایل شان برای سرمایه گذاری در این منطقه بیشتر شد.
وی گفت: شرکت دون آن و سی ام سی 2 شرکت فعال در حوزه فناوری و تامین مالی انرژی توربین بادی هستند و از پنج برند برتر کشور چین به شمار می آیند.
مدیرعامل شرکت توربین محرک برق هامون با بیان اینکه سرعت، قدرت و جهت وزش باد سه فاکتور منحصر بفرد برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در منطقه سیستان است تاکید کرد: همجواری با کشور افغانستان یکی از مشوق های سرمایه گذاری در شمال سیستان و بلوچستان محسوب می شود.
وی افزود: ظرفیت مطالعاتی در بخش انرژی های نو در کشور 40 هزار مگاوات است که حدود 35 هزار مگاوات آن مربوط به منطقه سیستان است.
کیانی بیان کرد: این ظرفیت، شمال سیستان و بلوچستان را به منطقه ویژه انرژی های نو تبدیل می کند.
وی اظهار داشت: شرکت توربین محرک هامون در سال 89 فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون توانسته تمام مجوزهای لازم برای ساخت نیروگاه و خرید تضمینی از سوی وزارت نیرو را اخذ کند.
مدیرعامل شرکت توربین محرک هامون از تجهیز کارگاه تا پایان سال خبرداد و گفت: توربین های برق بادی در سال آینده با قدرت 20 مگاوات در منطقه سیستان راه اندازی می شود.
بازدید از مجتمع پژوهشی شهرسوخته و آس بادها از دیگر برنامه های سفر یک روزه سرمایه گذاران چینی به منطقه سیستان بود.
منطقه سیستان متشکل از پنج شهرستان زابل، هیرمند، نیمروز، زهک و هامون در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار